طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان "بلوک نویسنده"

Architects:CHA:COL

Location: Downtown, Los Angeles, CA, United States

Design Team: Apurva Pande, Chinmaya Misra, Claudia Barbazza, Ruy Berumen

Area : 1500 ft2

Project Year  : 2016

Photographs:Edward Duarte

Manufacturers:Armstrong, Porcelanosa Grupo

Design Principals:Apurva Pande, Chinmaya Misra

Designers: Claudia Barbazza, Ruy Berumen

 بلوک نویسنده، یک اتاق زیر شیروانی برای کار و زندگی به مساحت 1500 فوت مربع است که به عنوان یک گوشه ی خلاقانه در یک ساختمان انبار تاریخی بازسازی و  طراحی دکوراسیون داخلی شده است. این مکان توسط یک زوج خریداری شد، یکی نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و دیگری طراح بازی. در ابتدا این واحد به عنوان محل سکونت اصلی آن ها در نظر گرفته نشده بود و آن ها به تمرین معماری CHA:COL (معماری مبتنی بر سبک لس آنجلسی) به عنوان گشت و گذار فشرده شهری نزدیک شدند.کار آن ها در این گشت و گذار شامل نوشتن، ترسیم، موسیقی و طراحی بازی بود. آن ها همچنین به مکانی برای استراحت بین گشت های نامحدود و سفرها نیاز داشتند. این اتاق،که در منطقه کار-زندگی در مرکز شهر لس آنجلس واقع شده به طور خاص برای این نوع استفاده دو گانه توسط هنرمندان طراحی دکوراسیون داخلی شده است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

بنابراین تمرکز طراحی ما بر ایجاد یک محیط هنری جمع و جور اما سیال است،تا کاربران را با تولید خلاقانه، در راحتی و آسایش قرار دهد. با تفسیر و تعبیر نشانه ها از نوشته های آن ها و فضای بازی و دورنمای محیط فانتزی، الهامی از هندسه های مانند Escher، از بازی دره تاریخی،ترسیم کردیم.

این بازی در توانایی خود برای تبدیل اشکال و خطوط دو بعدی به محیط سه بعدی،که یک بازیکن در آن زندگی میکند منحصر به فرد است. شبیه به روشی که Ida، از طریق صفحات مقابل و دیوارهای زاویه دار،جابجا می شود،ما نیز مشتریان را از طریق یک منطقه خلاق مرکزی(منطقه سرگرمی زاویه دار در یک طرف و ایستگاه نویسندگان خاموش در طرف دیگر)به سمت اتاق نشیمن ( با نوارهای فرش تزیینی خارج از قطعه کارخانه های سفارشی و دیوارهایی مانند یک تزئین گرافیکی جسورانه) حرکت می دادیم.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

بنابراین،طرح پیشنهادی ما برای دکوراسیون داخلی این فضا براساس فرضیه انتقال و ارتباط سیال میانِ ترسیمی و فضایی، صورت می گیرد. ما چندین تکرار از هندسه تک هسته ای را برای کمک به هر فعالیت بدون تعطیل کردن امکانات دیگر، مطالعه کرده ایم. ما اسم این راه حل را "بلوک نویسنده" گذاشتیم. زیرا یک عنصر مرکزی به عنوان یک فاصله ی فضایی، محصولی زحمت کش و قطعه ای از مبلمان، عمل می کند. میز تحریر در یک سو، یک قفسه در سوی دیگر و اتاق استراحت در جایی دیگر. طرح روی دیوار و کف سازی، به صورت فضایی و گرافیکی،مفهوم بکارگیری دو بعدی\سه بعدی را گسترش می دهد. همه زمینه های  طراحی دکوراسیون داخلی ، از بلوک نویسنده ناشی می شود. از مشتریانی که پس از گفت و گو با آنها شنیدم که دوست دارند با استفاده از فضای گسترده ای با طراحی، نوشتن و کارهای موسیقی خود دست و پنجه نرم کنند و از آنجا برای همکاری بین تورها و مسافرت های بیشتر اوقاتشان استفاده کنند، بسیار خوشحال و خرسند شدم.

مطلب مرتبط: تحلیل دکوراسیون داخلی یک گالری با نمای سفالی نورانی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

مطلب مرتبط: طراحی داخلی اداری جذاب شرکت بوم سفید

 

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

دکوراسیون اداری الهام بخش در دفتر کار معماران فضا

دفتر کار جدید معماران فضا ka@ در دهلی نو هند در سال 2013 توسط معماران آن شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شده است. این دفتر کار در دو طبقه گسترش یافته و به حالتی می‌باشد که می‌خواهد فعالیت ‌های تفریحی را با یک محیط کار اداری اثر بخش ترکیب نماید.

پروژه در مساحت 150 مترمربع گسترش یافته و هر ناحیه دارای طراحی دکوراسیون داخلی می‌باشد که بنا به هدفش تعیین شده است بنا براین اتاق اصلی و فضای کنفرانس در قسمت پشت ساختمان قرار داده شده‌اند تا حریم خصوصی تأمین گردد در حالی که به آنها اجازه‌ی ارتباط تصویری با قسمت اداری جلویی ساختمان را می‌دهد.

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

هندسه‌ی نا منظم فضای دکوراسیون اداری در واقع جاذبه‌ی اصلی فضا با بازشوهای شیشه‌ای سقفی به عنوان منبع اصلی نور طبیعی برای دفتر کار می‌باشد. فضای کنفرانس بر روی یک سکوی بالا آمده با لوله‌های فلزی و پارتیشن‌های انتزاعی قرار داده شده تا سقف را ادامه داده و آن را از طریق باکس ‌های متعددی که نیروی خلاق شرکت را به تصویر می‌کشند، گسترش می‌دهد.

دکوراسیون داخلی اداری

اتاق اصلی دارای یک قسمت خارجی‌ تر می ‌باشد که به شکل سیال و با یک دریچه ی چوبی نازک ساخته شده که منتهی به سقف اتاق کنفرانس شده و در دو صفحه با یک قسمت شیشه‌ای لغزنده شیب داده شده تا بتواند تبدیل به یک فضای مجزا شود.

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

ایده های طراحی دکوراسیون داخلی برای فضاهای کوچک

آپارتمان های کوچک : در خانه های کوچک امروزی، بسیار مهم است که طراحی دکوراسیون داخلی خانه به صورتی باشد که بتوان از همه فضاهای آن به صورت مفید استفاده کرد. استفاده مناسب از فضاهای خانه به کاربردی تر شدن فضاها کمک کرده و آرامش و آسایش ساکنان را نیز تامین خواهد کرد.به همین منظور ایده هایی را برای استفاده مناسب و کاربردی از فضاهای کوچک به شما پیشنهاد میکنیم.


طراحی دوبلکس فضاهای کوچک

طراحی دوبلکس فضاهای کوچک راهی است تا بتوان فضاهای بیشتری را در یک مساحت کم گنجاند. برای این کار بهتر است برای فضاهایی نظیر اتاق خواب از ارتفاع استفاده کرده و آن ها را بالای راه پله ها طراحی کنیم. این کار باعث می شود طراحی معماری داخلی خانه حرفه ای تر به نظر بیاید و همچنین باعث می شود از فضا بهترین استفاده راببرید و هم محصور بودن اتاق خواب خود را در فضایی کوچک تامین کرده اید.




فضاهایی را که در ارتفاع طراحی می کنید، لزوما نباید در وجه انتهایی خانه قرار بگیرند، این فضا ها می توانند به سان سقف های کاذب برای دیگر فضاهای خانه نیز عمل کنند و به دکوراسیون داخلی خانه تان جذابیت ببخشند.
مطلب پیشنهادی: 
ترفندهای هوشمندانه طراحی دکوراسیون داخلی برای تغییر دکور منزل

ایجاد اختلاف ارتفاع در کف خانه

بهتر است در 
طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک از دیوار استفاده نشود، دیوارها باعث می شوند که فضا کوچک تر از آنچه که هست به نظر بیاید، پس بهترین راه برای این که حوزه های مختلف خانه را از هم جدا کنید، ایجاد اختلاف ارتفاع در کف خانه واستفاده از پله است، با کمی بالا یا پایین بردن فضاهای مختلف خانه می توانید آن ها را از هم جدا کنید.



استفاده از دیوارهای خلاقانه در 
طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک

اگر مجبور به استفاده از دیوار برای ایجاد محرمیت در فضای کوچک خانه تان هستید، بهتر است این دیوار ها به گونه ای باشند که کاربری دیگری نیز داشته باشند. به طور مثال به جای دیوار های ضخیم که فضای خانه را کوچک تر می کنند می توانید از  یک کتابخانه استفاده کنید که به شما اجازه می دهد که مقداری از وسایل دیگرتان را نیز در آن جای داده و از آن استفاده بهتری بکنید.





جداسازی فضاها در 
طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک به وسیله تغییر رنگ

برای جداسازی فضاها در خانه های کوچک می توان از تکنیک تغییر رنگ نیز استفاده کرد. شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف در کف و یا دیوارهای یک خانه، بر جدا بودن فضاها از یکدیگر تاکید بیشتری داشته باشید. حتی این فضاها می توانند فاقد در بوده و در زمانی که قرار است از مهمان در خانه کوچک خود پذیرایی کنید از پرده هایی با رنگ ها و طرح های زیبا برای محصور بودن فضاها استفاده کنید.


مبلمان راهی برای جداسازی فضاهای کوچک

یکی از راه های هوشمندانه برای جداسازی فضاهای کوچک این است که به یک مدل درست برای چیدمان مبلمان خود برسید. مبلمان ها نیز می توانند همانند دیوارها، باعث جداشدن فضاهای مختلف از یکدیگر شوند.

مطلب پیشنهادی: 
طراحی دکورسیون داخلی اتاق نشیمن هنری


رنگ سفید، معجزه ای برای فضاهای کوچک

برای این که کوچک بودن فضای خانه تان کمتر به چشم بیاید از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید. رنگ سفید به دلیل روشنی که در فضا ایجاد می کند به بزرگتر جلوه دادن فضا کمک خواهد کرد.



مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی اتاق خواب ستودنی برای کودکان

نگاهی به طراحی داخلی یک گالری با نمای سفالی نورانی

تحلیل دکوراسیون داخلی یک گالری با نمای سفالی نورانی

یک گالری با دکوراسیون داخلی با ساختار جدید و شوروم نورپردازی که در منطقه‌ی "دانگ دِ هانوی" واقع شده، از یک نمای سفالین سوراخ‌دار استفاده می‌نماید تا اثری ساده اما برجسته بر چشم‌انداز اطراف بگذارد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی   دکوراسیون داخلی

گالری در طبقه‌ی فوقانی واقع شده که در مجاورت درخت بزرگ همسایه قرار دارد در حالی که نورگیرهای درزدار سقفی، باغچه‌ی بام را در معرض نمایش قرار می‌دهند. این فضایی برای معماران و طراحان داخلی حرفه ای فراهم می‌نماید تا با یکدیگر تعامل داشته باشند.

دکوراسیون داخلی 

بازدید کنندگان پس از ورود به ساختمان یک فضای خالی بزرگ را در مقابل خود مشاهده می‌نمایند. طراحی دکوراسیون داخلی شوروم به دقت در اطراف این فضای خالی طراحی شده تا به ملاقات کنندگان اجازه دهد که با نگاهی کوتاه محصول مورد نمایش را از پلکان مرکزی نیز ببینند.

دکوراسیون داخلی    دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

بلوک‌های سفالین پیش از تهویه‌ی مطبوع به صورت سنتی در ویتنام استفاده می‌شدند. این بلوک‌ها که برای اقلیم‌های استوایی طراحی شده‌اند اجازه‌ی تهویه‌ی غیرفعال و فراهم نمودن سایه نسبت به آفتاب سوزان را فراهم می‌نمودند. بلوک‌ها هردو عملیاتی بوده و هزینه‌ی کمی به مقدار0.42  پوند برای هریک و در مجموع مقدار 2350  پوند برای 5625 بلوک مورد استفاده می‌باشند. به علاوه سیستم تعمیراتی سفارشی برای مونتاژ سریع و ساده موجود می‌باشد.

سایت فعلی چالش‌های طراحی جالبی از جمله سایت درون شهری کوچک معمولی در 72 مترمربع با چشم‌انداز خیابانی شلوغ و دارای درختانی در اطراف آن را ارائه می‌دهد. شاخ و برگ درختان بر سایت سایه می‌اندازد و تشخیص دادن ساختمان از جاده‌ی اصلی را برای عابران پیاده مشکل می‌نماید. با این وجود این سناریو یک فرصت منحصربفرد برای درنظرگیری درختان موجود و منحرف شدن از بافت فراهم می‌نماید در حالی که فضای قابل استفاده را به حداکثر می‌رساند.

دکوراسیون داخلی    دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

این ساختمان یک پشت پرده‌ی لطیف برای درختان که همیشه در حال تغییر هستند فراهم می‌نماید. در طی روز سایه‌هایی بر نمای تمیز می‌افتند که به آن زندگی می‌دهند. در غروب ساختمان از داخل روشن می‌گردد که مانند فانوسی در شهر می‌درخشد.

دکوراسیون داخلی    دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.