نور در طراحی داخلی اتاق کودک

نور اتاق کودک

نور در دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید ملایم و غیر مستقیم باشد .برای اینکار می توانید از نورهای بازتابی یا پخش شونده استفاده کنید تا چشم کودک آزرده نشود .یادتان باشد در مکانی که اختصاص به فعالیتهای کودک دارد نوری جداگانه از دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل تعبیه کنید و حتما از نورهای تزئینی هم در دکوراسیون اتاق خواب کودک بهره ببرید. میتوانید انواع چراغهای تزئینی ریز را در جایی از اتاق قرار بدهید تا فضای خاصی را برای سرگرمی و تفریح کودکان ایجاد کنید.

از چراغهایی که در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه   استفاده میشود میتوان با تغییر در بازسازی ساختمان و طراحی نما استفاده کرد

بتن شیشه ای ( شفاف )

 بتن ترانسپارانت برای مدتها به عنوان یک آرزو برای معماران و طراحان در بازسازی ساختمان و طراحی نما مطرح بود و با تولید لایتراکان این آرزو به تحقق پیوست. کنتراست موجود در پشت متریال تجربه شگفت آوری را برای مدت طولانی در ذهن بیننده ایجاد می کند. در واقع با نوعی برخورد سورئالیستی محتوای درون و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه در ارتباط با محیط پیرامون قرار می گیرد و به این ترتیب بسیاری از هنرمندان تمایل به استفاده از این متریال در کارهای خود دارند. به طور کلی با پیشرفت های تکنولوژیکی و ارائه خلاقیت طراحان و مجسمه سازان با ابزار های مختلف، پتانسیل و قابلیت بتن توسط هنرمندان گوناگون در تمام جهان در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه  مورد استفاده قرار گرفته است.

چکونه سالن نشیمن مربع شکل را دکور کنیم؟

طراحی داخلی سالن نشیمن با شکل هندسى مربع کامل 

در این نوع اتاقها تمام دیوارها به یک اندازه اند. این بدان معناست که هیچ فاصله یا راهرو باریکى در کار نیست تا شما از آن براى تزیین اتاق استفاده کنید. بنابر این اگر امتحان کرده باشید خواهید دید که قرار دادن مبل و صندلى در قسمت هاى مختلف و گوشه هاى اتاق اصلاً روش مناسبى نیست و فضاى خالى زیادى را در خانه ایجاد مى کند. همچنین اگر به تلویزیون که در تصویر قبل از تغییرات مشخص است دقت کنید خواهید دید که فاصله آن از صندلى و مبلها بسیار دور است. با این حساب اتاق شما کاملاً تکه پاره است و در هنگام گفت وگو کردن هم فاصله ها از هم دور است. راه حل بسیار ساده است. شما یک مربع کامل در اختیار دارید و این خودش یک امتیاز محسوب مى شود. در این مربع کامل بزرگ یک مربع کوچکتر ایجاد کنید. به جاى اینکه تزیین را از قسمت هاى مختلف و گوشه هاى اتاق آغاز کنید، این کار را با مبلمان اصلى در قسمت وسط خانه انجام بدهید. با استفاده از فرش مى توانید یک مربع جدید ایجاد کنید و فضا را گرم و صمیمى بکنید. اما کارهایى که باید آنها را انجام دهید.
۱- در بالا هم اشاره کردیم که از یک فرش استفاده کنید. این کار براى ایجاد یک فضاى جمع و جور و به اصطلاح فضاى گفت وگو بسیار مناسب است.
۲- جهت تمام صندلى ها را به یک سمت مثلاً سمت شومینه قرار ندهید. به این ترتیب براى تماشاى تلویزیون هیچ مشکلى نخواهید داشت.
۳- کار را با قراردادن یک مبل به سمت تلویزیون و یک مبل به سمت شومینه پایان نبرید. یک صندلى دیگر در گوشه قرار دهید. (همانطور که در تصویر بعد از تغییرات مشاهده مى کنید) بهتر است قسمت پایین را براى این کار انتخاب کنید به این ترتیب فضا نزدیک و صمیمى خواهد شد و از خالى بودن مربع کوچک شما جلوگیرى مى کند.
۴- دو مبل راحتى که کنار هم قرار داده اید را مى توانید توسط یک میز کوچک به هم ارتباط دهید. استفاده از یک چراغ روى میز پیشنهاد مى شود.
براى پشت مبل راحتى بزرگ یا کاناپه هم پیشنهاد به قرار دادن میزى است مطابق شکل. باز هم به دلخواه مى توانید روى میز از چراغ استفاده کنید.
۵- یک اتاق کامل با یک نقطه تمرکز در گوشه اى از آن داشته باشد.
با اینکه این صندلى ها از محل گفت وگوى اصلى دور هستند و نمى توانند در بحث هاى میان اتاق به خوبى شرکت کنند ولى یک امتیاز دارد و آن اینکه در هنگام روشن بودن تلویزیون مى توان آنجا نشست و آنجا مطالعه کرد یا حتى با فرد دیگرى به گفت وگو پرداخت.
۶- این شماره را کاملاً به دلخواه خودتان قرار مى دهیم. این قسمت را مى توانید به یک کتابخانه کوچک یا میزى براى قاب عکس ها و... اختصاص دهید. البته کاملاً اختیارى است. با این کار هم فضا را پرکرده اید و هم رفت و آمد در اتاق را با مشکل مواجه نکرده اید.
اگر تا به امروز اتاق نشیمن شما مورد بررسى ما قرار نگرفته صبر کنید و هفته هاى بعد هم ما را همراهى کنید. حتماً هفته دیگر اتاق نشیمن شما موضوع بحث و بررسى ماست.

انواع دیوارپوش در بازسازی ساختمان

از نخستین روزی که بشر به ساخت سرپناه برای خود پرداخت ، به این موضوع اندیشید که چگونه فضای زندگی خود و به خصوص دیوارها را تزیین و دکوراسیون داخلی نماید که نتیجه آن به ابداع دیوارپوش های متفاوت گردید.
دیوارپوش ها را می توان به طور کلی به دو دسته دیوار پوش های خارجی و داخلی تقسیم کرد.

دیوار پوش های خارجی

این نوع دیوارپوش ها باید از لحاظ پایداری بسیار مقاوم بوده و در برابر عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید و بارندگی و سایش مقاومت خوبی از خود نشان دهد. از این دسته دیوارپوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
آجر، سیمان ، سنگ ، شیشه ، ورق های کامپوزیت و ...
در استفاده از دیوارپوش های خارجی علاوه بر مقاومت باید جنبه زیبایی را نیز در نظر گرفت که امروزه با تلفیق این دیوارپوش ها طرح های زیبایی به دست می آید.

  دیوار پوش های داخلی

در این قسمت به این علت که عوامل فرساینده کمتری وجود دارند و نیز سلایق بیشتری حکمفرماست ، شاهد تنوع فراوانی می باشیم که این تنوع رقابتی سخت بین تولید کنندگان و طراحان ایجاد کرده که تولیدات آن ها باعث به وجود آمدن مواد و متریال خاص و جدید می گردد.

در مطالب بعدی در رابطه با دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون رستوران و فست فود  ، سقف کاذب ، نورپردازی ، کاغذ دیواری ، کفپوش ، میز و مبلمان ، بازسازی ساختمان و طراحی نما و ....مطالبی عنوان خواهیم کرد

دکوراسیون داخلی سالن نشیمن

1. عکس های‌ خانوادگی‌ خود را در آلبوم ها انباشته‌ نکنید. از یک‌ قاب ‌عکس بزرگ‌ خالی‌ یا یک آیینه‌ استفاده‌ کنید و تعدادی‌ از آنها را با سنجاق‌ به‌ قاب‌ وصل‌ نمایید.
2. قفسه‌های‌ کتاب‌ فقط‌ برای‌ کتاب ها نیستند! بلکه‌ می‌ توانیم آنها را با هر شی دیگری‌ که‌ دوست‌ داریم، به خصوص‌ ظروف‌ سفالی‌ و چوبی‌ تزیین ‌کنیم .
3. از پارچه‌های‌ رنگی‌ ندوخته‌ و بلند ، یا روسری‌ به‌ جای‌ پرده‌ استفاده‌ نمایید و آنها را بر روی‌ میله‌ بیندازید.
4. یک‌ جام‌ ورزشی‌ یا یک‌ یخدان، می ‌تواند کار یک‌ گلدان‌ را برای‌ شما انجام‌ دهد.
5. یک‌ چهار پایه‌ چوبی‌ قدیمی‌ را می‌ توانیم کنار مبل‌ نشیمن‌ برای‌ گذاشتن‌ کتاب هایی‌ که‌ می‌ خوانیم ، قرار دهیم.
هر خانه‌ ای‌ را می ‌توان‌ با تزیین‌ صحیحِ‌ مبلمان‌ ، گرم‌ و زیبا کرد جایی‌ که‌ بتوان‌ با غرور آن را خانه نامید.

اتاق نشیمن‌


6 . اسباب‌ و وسایل‌ اتاق‌ نشیمن‌ و دکوراسیون منزل خود را در فاصله‌ های‌ نزدیک‌ به‌ هم‌ قرار دهید تا صمیمی ‌تر جلوه‌ کند.
7. گاهی‌ می ‌توان‌ از پارچه‌هایی‌ که‌ در منزل‌ است‌ به‌ جای‌ روکش‌ مبل‌ راحتی‌ استفاده‌ کرد تا تغییری‌ در نمای‌ آن‌ داده‌ شود. کافی‌ است‌ آن‌ را روی‌ مبل‌ پهن‌ کنید و گوشه‌ های‌ آن‌ را لابه‌لای‌ درزها فرو برید.
8 . می ‌توانید تعدادی‌ شمع ‌ در اشکال ‌مختلف‌ را جمع ‌آوری‌ کنید و کنار پنجره‌ قرار دهید و به زیباسازی دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل خود کمک نمایید.
9 . می‌ توانید روی‌ یک‌ تاقچه‌ را پر از مجسمه‌ های‌ کوچولوی‌ زیبا یا بشقاب‌های‌ قدیمی‌ کنید.

نور صحیح‌


10 . دقت‌ کنید پرده‌ها در صورت‌ لزوم‌ به‌ گونه‌ای‌ انتخاب‌ شوند که‌ قابلیت‌ ورود نور به‌ اتاق‌ را دارا باشند.
11 . می‌توان‌ پایهِ چراغ‌ رومیزی‌ را هر از گاهی ‌با تغییر رنگ ، نو و جدید ساخت.
12 .از روبان ، پارچه‌ یا تور می‌ توانید برای‌ تغییر مدل ‌کلاهک چراغ‌ رومیزی‌ استفاده‌ کنید.
13 . از کلاهک‌هایی‌ استفاده‌ نمایید که‌ در پایین‌ عرض‌ زیادتری‌ دارند، تا نور به‌ طرف‌ پایین‌ بیشتر تابانده‌ شود و فضایی‌ گرم‌ و لطیف‌ ایجاد گردد.
14 . می ‌توانید با چسباندن‌ کاغذهای طرح و نقش‌ ‌دار روی‌ کلاهک ، فضایی‌ متفاوت‌ خلق‌ کنید.
در مطالب بعدی در رابطه بادکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون رستوران و فست فود  ، سقف کاذب ، نورپردازی ، کاغذ دیواری ، کفپوش ، میز و مبلمان ، بازسازی ساختمان ..مطالبی عنوان خواهیم کرد