طراحی داخلی در احیای یک بنای تاریخی

در کشور های اروپایی که نگرانیهای حفاظتی در آنها مطرح است، برای هر کالبد باقی مانده از گذشته ، یک کاربری جدید تعریف شده‌است یا به عبارت دیگر احیاء یا «Conversion» و  بازسازی ساختمان در مورد آنها انجام گرفته‌است. کلیساهایی وجود دارند که به خانه، هتل، رستوران و حتی به نجاری تبدیل و  بازسازی ساختمان شده‌اند. در کتاب (New uses for old buildings) کاربریهای جدید برای بناهای قدیمی، مثالهای بسیار جالبی برای حفاظت از کالبد ها وجود دارد. قلعه هایی که تبدیل به گالری شده اند یا انبار بارزدن کشتی در کنار دریا که تبدیل به موزه شده است. در استفاده مجدد بهترین استفاده استفاده ساز گار است یعنی استفاده ای که کمترین دخالت فیزیکی را در کالبد بنا شامل شود. به طور کلی کاربری تعیین شده در احیا باید دارای کمترین دخالت، قابلیت برگشت پذیری و معرف ارزش بنا باشد. این تغییرات بیشتر در فضای داخلی بنا انجام می شود و شاخه ای از طراحی داخلی به حساب می آید که با طراحی داخلی یک بنای مدرن و در دست ساخت معاصر کاملا متفاوت خواهد بود.



احیا و تغییر کاربری یک کلیسا و صومعه مربوط به قرن پانزدهم، به هتل در هلند توسط «هنک ووس» و «اینگو مارر»
در  بازسازی ساختمان و احیای کلیسای « کروشیرن» یک کاربری غیر مذهبی جایگزین کاربری مذهبی می شود. در سال 1797 لشگر ناپلئون بنا پارت پس از حمله به « ماستریخ» یک کلیسا و صومعه گوتیک را برای استفاده به عنوان پادگان و زراد خانه تصرف کرد. در سال 1908، این سایت به عنوان آزمایشگاه تحقیقات کشاورزی مورد استفاده قرار گرفت . و این کاربری تا زمان تعطیل شدن آن در سال 1981 ادامه داشت. یک شرکت بزرگ صاحب چندین هتل و رستوران در شمال هلند، این مجموعه تاریخی به جا مانده از سال 1438 را از دولت خرید. این شرکت با استفاده از این نوع ساختمانهای تاریخی و متروک، از پیشینه تاریخی و مقیاس خاص آنها برای ایجاد محیط های داخلی جذاب دکوراسیون رستوران استفاده می کند. به طوری که در این نمونه، ظاهر بنا کاملا گوتیک است اما افراد با ورود به آن با فضایی کاملا متفاوت و جذاب مواجه می شوند.
زمانی که این شرکت، « هنک ووس» را به عنوان طراح دکوراسیون داخلی این پروژه با مساحت 3200 فوت مربع انتخاب کرد چند دستور العمل دور از انتظار داشت که باید در پروسه طراحی دکوراسیون داخلی رعایت می شد. بنا به خواست کارفرما:« مهمانان نباید احساس کنند که در داخل یک کلیسا هستند». تحقق این دستور العمل در ورودی جدید بنا کاملا مشخص است. این ورودی یکی از چندین پروژه ای است که ووس با طراح نور پردازی، « اینگو مارر» در  بازسازی ساختمان همکاری داشته است. این دو با همکاری هم یک تونل ترومپت شکل دراماتیک، پوشیده با صفحات مسی طراحی دکوراسیون داخلی کرده اند و مارر با استفاده از باریکه های فلوروسنت نصب شده در مسیر حرکتی ورودی، آن را نور پردازی کرده است. به این ترتیب کل ساختار ورودی دارای یک درخشش انعکاسی پر حرارت و سرخ فام است.
در محراب مرتفعی که قبلا به عنوان محور اصلی بود و اکنون به صورت لابی طراحی دکوراسیون داخلی شده است، کاربریهایی شامل : یک فضای باز و طویل به عنوان پذیرش، یک محفظه شیشه ای آسانسور، یک محدوده بیضی شکل برای بخش اداری و یک بخش مربع شکل برای اتاق کنفرانس وجود دارند. ووس با تبدیل نمازخانه های کناری، فضا هایی از جمله یک اتاق کنفرانس دیگر، محل استراحت زنان و مردان، و سه اتاق انتظار شامل صندلیهای بزرگ چرمی ، طراحی کرد. او می گوید:« شما در اینجا احساس نمی کنید که باید با صدای آرام صحبت کنید، مردم اینجا می خندند، اینجا صدای موسیقی شنیده می شود و زندگی جریان دارد». همین روند برای طراحی دکوراسیون رستوران در نیم طبقه بالا دنبال می شود. این بخش در داخل یک مکعب شیشه ای الکترو کروماتیک محصور شده است که با یک کلید خود کار، رنگ سفید آن از حالت شفاف به حالت مات و کدر تغییر می کند. در حالی که این فضا های عمومی در داخل صحن کلیسا قرار می گیرند، 60 اتاق هتل در بخش صومعه قرار دارند و اتاقهای راهبان تارک دنیا ، از لحاظ فرمی تغییر کرده اند اما عملکرد سکونتی خود را دارند و تبدیل به اتاق مهمانان شده اند.
در دیوار یکی از اتاقها یک نوشته بد خط در مورد تدارکات نظامی در پشت یک شیشه محافظ، دیده می شود که احتمالا یک سرباز فرانسوی حدود 2 قرن پیش آن را نوشته است. برای طراحی و دکوراسیون منحصر به فرد هر اتاق، ووس نقاشیها و عکسهای قدیمی و کلاسیک را به صورت دیجیتالی روی پلاستیک بزرگ کرده و روی دیواره ها نصب کرده است. مبلمان داخلی اتاقها نیز به همین صورت متنوع است.
باغ مرکزی صومعه یکی از خاص ترین محل های پروژه است که ووس زندگی جدیدی را با دکوراسیون داخلی در آنجا به تصویر کشیده است. در کف سازی این قسمت از قطعات بزرگ بتنی استفاده شده است و نیمکت های بتنی تعبیه شده از زیر دارای نور پردازی هستند و در شب فضای خاصی در این حیاط مرکزی ایجاد می کنند. جالب تر از این، مخزن آب به ارتفاع 10فوت در مرکز فضا است که 660 گالن آب را با استفاده از پروانه کشتی که در بالای آن نصب شده است به حالت گرداب مانند می چرخاند. این جذابیت و خیره کنندگی خاص که توسط جریان آب ایجاد می‌شود، حس مدیتیشن را در فضا القاء می کند.

از آنجائیکه قوانین هلند هر گونه دخل و تصرف در کالبد اصلی بناهای تاریخی را که مورد  بازسازی ساختمان یا احیاء قرار می گیرند، ممنوع کرده است، مخزن آب یا نیمکتها و ... طوری طراحی شده اند که به راحتی می توان آنها را برداشت بدون اینکه اثری از آنها باقی بماند. در داخل بنای مورد  بازسازی ساختمان تنها سنگهای سیاه استفاده شده در کف سازی حالت دائمی دارند. ووس اظهار می کند:« در اینجا می‌توان همه چیز را جا به جا کرد» . او معتقد است طراحی دکوراسیون داخلی هتل نمونه کاربری نهایی برای این مجموعه تاریخی نیست و شاید در آینده دوباره به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گیرد. زیرا طراحی به نحوی انجام شده است که برگشت پذیری به حالت اولیه در  بازسازی ساختمان به راحتی در آن ممکن است.

 

در مطالب بعدی با موضوع دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران در خدمت شما خواهیم بود

نسل جدید رادیاتورها در دکوراسیون داخلی

رادیاتورهای نیمکتی OSIO از شرکت Aestus در
دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران
نیمکت OSIO یک رادیاتور است با هدف دوگانه ، در حالی که حوله ها را گرم می کند همچنین جای نشستن وسیعی را نیز فراهم می کند که به ارتفاع 45cm و در طولهای متفاوت 140cm, 70cm,100cm موجود می باشد و بقدر کافی می تواند هر محیطی را بسته به اندازه رادیاتور استفاده شده در آن گرم کند. این طرح ظاهری براق دارد و تخته های روی سطح آن پهن و برای نشستن مناسب می باشد. و چارچوب آن در رنگهای متفاوتی ارائه می شود.


نسل جدید رادیاتورهای Aeon
در

دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران
این شرکت فرمهای جدید را در کنار هم قرار داده است و طرح جالبی برای رادیاتور ایجاد کرده است که برای اتاقهای مدرن و اتاق بچه ها بسیار مناسب است این طرح رادیاتور بسیار مهیج است و از میله های ساده عمودی که در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده اند که روی آنها با کره های بریده شده آراسته شده اند که در مدل کرومی و قرمز یاقوتی موجود می باشند که این کره ها از قسمت بالا تا پایین لوله ها پراکنده شده اند و حس نوعی حرکت و فعالیت را القاء می کنند و محیط را زنده تر و فعال تر می کنند این کره ها مثل دانه های تسبیح نورانی سوسو می کنند و صحنه بسیار زیبایی را ایجاد می کنند.




طراحی رادیاتور Rio از شرکت Aestus در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران

این نوع رادیاتور در مقایسه با انواع مشابه خود بسیار هوشمندانه و زیبا جلوه گر می شود. لوله های موج مانند در کنارهم جنبش خاصی به طرح داده اند. و این طرح خاطره ای از بخارات ناشی از گرما در ذهن آدمی القاء می کند. در اندازه های مختلفی ارائه شده و گردش آب در آن بسیار راحت صورت می گیرد. در طرحهای صیقلی و رنگی موجود می باشد. تا خود را با انواع دکوراسیون ها مطابقت دهد.



حوله خشک کن از شرکت (Aato , Dyno)- Vogue در
دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران

این حوله خشک کن های قفسه مانند همواره محیط شما را بعد از حمام گرم می کنند.این حوله خشک کن ها کف حمام را نیز بسیار گرم می کنند و شما گرما را زیر انگشتان خود کاملاً حس می کنید این خشک کن ها بازوهای فلزی دارند که از دیوار شروع می شوند و سپس به صورت عمودی پایین می آیند و در بین این بازوها قفسه ها و ردیف های چوبی بسیار زیبایی جاسازی شده اند که برای آویختن حوله و لباس بسیار مناسب هستند.


رادیاتورهای ضد زنگ استیلی Vista
در

دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران
این طرح از مقاطع مکعبی استیلی ضدزنگ است که طرحهای جدید و زیبا و به نظر سنگین که متفاوت از رادیاتورهای سنتی است به وجود آورند.این رادیاتورهای سبک و براق برای قسمتهای زیرین پنجره های عمیق و یا فقط به عنوان دکوراسیون در قسمتهای مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل دراندازه های طولی 5cm و 150cm , 100cm نسبت به محیط و میزان گرمایش، ارائه شده است.


رادیاتورهای آینه ای با ساعت دیجیتالی در
دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران

یک رادیاتور بسیار نو که همه مزیتها را در کنار هم دارد. برای ورودی اتاق و اتاق های خواب بسیار مناسب است. یک آینه بزرگ و ساعت روی رادیاتور و شکل زیبایی از هاله های رنگی نور که روی دیوار اطراف می افتد. پشت این صفحه رادیاتورهای آبی یا الکتریکی پنهان شده اند و در دو سایز در رنگهای متفاوتی موجود می باشند.

اصول دکوراسیون حمام

حمام یکی از مهم ترین عناصر معماری و دکوراسیون منزل در هر خانه ای است . در گذشته حمام نه فقط محلی برای استحمام ، بلکه جایی برای انبار کردن لوازم و وسایل کهنه بود . این روزها دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی می شود و دکوراسیون داخلی آن از این نظر اهمیت می یابد . حتی گاهی استراحت فردی از همین نقطه شروع می شود .بعضی از حمام های امروزی کاربری های تجملی و رفاهی زیادی نیز دارند : استخرهای کوچک ، سونا و جکوزی برای تفریح و سلامت اعضای خانواده در این فضا قرار داده می شود . بعضی دیگر از حمام های امروزی که در آپارتمان های کوچک وجود دارند ، از ابعاد کوچک تری برخوردارند . کاربری این دسته از حمام ها برای رفع خستگی روزانه و سلامت و پاکیزگی جسم هستند . مهم نیست که ابعاد حمام شما بزرگ یا کوچک است بلکه مهم این است که از این فضا و دکوراسیون داخلی آن بهترین استفاده را برای آرامش جسم و روح خود به عمل آورید .

عناصر مهمی که در خلق یک حمام زیبا و بی نقص وجود داردعبارت است از : کفپوش مناسب ، پوشش دیواری ، استفاده از هواکشی با قدرت مناسب برای تخلیه ی بخار ، کابینت هایی برای قرار دادن حوله و دیگر لوازم جانبی ، انواع بافت ها و رنگ ها. با انتخابی صحیح از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه که آرامش شما را برقرار کند دست می یابید .


انتخاب دکوراسیون داخلی مناسب برای حمام

به هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای حمام نکاتی مانند کیفیت ، سایز ، رنگ ، الگو ، طرح و بافت را باید در نظر داشته باشید . بهترین انتخاب زمانی صورت می گیرد که قسمتی از کف حمام را که بسیار توی چشم است با آن کفپوش مورد علاقه دکور کنید ( یعنی در ابتدا آن را نصب نکنید ) سپس اگر نوع ، طرح و رنگ را پسندیدید ، آن را برای نصب در کل دکوراسیون داخلی حمام انتخاب کنید .تنها بایک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می آید که از انتخابی که کردید ، ناراضی و پشیمان نشوید . از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش حمام ، سرامیک است . چرا که به راحتی تمیز می شود ، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است .استفاده از سرامیک های شیار دار در اطراف وان بسیار توصیه می شود چرا که به هنگام خیس بودن کف حمام این دسته از سرامیک ها امنیت بالاتری را فراهم می کنند ، یعنی میزان سر خوردگی را کمتر می کنند .بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا ، در اطراف وان و زیر سینک روشویی از کفپوش های دو لایه حاوی لاتکس استفاده کنید . این کفپوش ها توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب می شود و لایه ی بیرونی که دارای بافت ناهموار است میزان سر خوردگی را کاهش می دهد .با رعایت این چند نکته می توانید شاهد آن باشید که میزان آسیب دیدگی در حمام به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند . در حمام هایی که کف آن شیب زیادی دارد در بازسازی ساختمان بهتر است موزائیک هایی با سایز کوچک نصب کنید تا هم شیب کمتر به نظر رسد و هم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزائیک ها به وجود نیاید . می توانید ردیف یا ردیف هایی از این موزائیک ها را طرحدار انتخاب کنید تا دکور حمام شما دارای بافت و رنگ باشد . بهتر است این ردیف ها رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشد . اگر کفپوش از سرامیک های سفید و روشن پوشیده شده است بهتر است رنگ قرمز ، زرد و آبی را برای ردیف ها انتخاب کنید . توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد ، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل می سازد . در سبک ویکتورین استفاده از سرامیک های طرح دار و گلدار بسیار رایج است . استفاده از سرامیک هایی با طرح گل می تواند فضایی آرام بخش و شاعرانه خلق کند . در این سبک معمولا از رنگ های آبی روشن ، سبز روشن و صورتی کمرنگ استفاده می شود . در سبک مدرن استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگ های تند و گرم بسیار رایج است . رنگ سرامیک برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مهم است .پس بهتر است رنگی را انتخاب کنید که هم روشن باشد و هم با روحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد . استفاده از رنگ های مورد علاقه در حمام باعث می شود که علاوه بر آرامش بخشیدن به شما روزی تازه و پر انرژی را شروع کنید . اگر سبک های شلوغ را می پسندید از رنگ های هلویی و زرد درخشان استفاده کنید . این رنگ ها فضا را شلوغ تر و پر اثاثیه تر نمایان می کنند . اگر می خواهید که حمام شما بزرگ تر از آنچه هست نمایان شود بهتر است از رنگ های طبیعی برای سرامیک ها استفاده کنید . بهترین توصیه ی دکوراتورها در دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و بژ و گاهی زرد و کرم بسیار روشن است که به خوبی نور را منعکس می کند و فضا را بزرگ تر جلوه می دهد . اگر حمامی بزرگ و عریض دارید بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا کوچک تر و گرم تر به نظر برسد . استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای تزئینی و دکورهای چوبی در این حمام ها باعث می شود که فضا کوچک تر و گرم تر جلوه کند . استفاده از حوله های طرحدار و پوشش دیواری نقش دار ، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل می سازد . استفاده از آینه در هر مکانی باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا می شود بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می شود و همچنین باعث تمیزتر جلوه دادن این فضا می شود . بنا بر سبک دکوراسیون منزل حمام می توانید انواع آینه را هماهنگ با آن سبک و مناسب برای سقف کاذب انتخاب کنید . برای مثال اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد در بازسازی ساختمان و بازسازی حمام بهتر است از آینه های مدرن که دور آن ها قاب فلزی به رنگ استیل و برنز است استفاده کنید . اگر کفپوش حمام به رنگ چوب است و کابینت های استفاده شده در آن از نوع چوبی هستند بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد تا سبکی هماهنگ را خلق کند . در نظر داشته باشید که استفاده از کابینت های چوبی آن هم به رنگ تیره حس القای گرمای حمام را بیشتر می کند .

چند توصیه برای دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب جایی است برای آسودن و کسب آرامش و انرژی مجدد برای یک روز کاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان آن کمک زیادی به کسب این آرامش و استراحت واقعی می‌کند.


در این نوشتار سعی داریم مهم‌ترین نکات مربوط به دکوراسیون این منطقه با اهمیت خانه را توضیح دهیم.

یکی از اصول اولیه چیدمان در اتاق‌ خواب می‌گوید محل تخت باید به گونه‌ای انتخاب شود که پنجره نورگیر حتما در سمت راست آن قرار گیرد.

استفاده از کوسن‌های فراوان بر روی تخت‌هایی که لبه بالایی بلندی دارند، بر زیبایی تخت می‌افزاید. در سبک‌های کلاسیک بهتر است که این کوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختی باشند.


به هماهنگی موجود در بین اشیا و مبلمان بیشتردقت کنید. بافت‌های روتختی و والان‌های پرده بهتراست از یک نوع، از یک طرح و از یک طیف رنگی انتخاب شودو حتی رول‌بوردهای (نوارهای تزیینی دیواری) در قسمت بالایی دیوارها نیز از همان طیف رنگی باشد.



هماهنگی میان بافت‌ها یک سبک کلاسیک به محیط اتاق می‌دهد. البته اگر در میان این هماهنگی، گاهی یکی از بافت‌ها و رنگ‌ها، کاملا متضاد و مکمل دیگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دکور اتاق افزوده شده و آن را از یکنواختی در‌ می‌آورد.

توجه داشته ‌باشید استفاده از روتختی‌های زیبا تنها ملاک زیبایی و راحتی اتاق نیست بلکه باید به نرمی و لطافت آن هم توجه کنید. همه این موارد منجر به افزایش حس آسایش و راحتی در اتاق خواب می‌شود.


فرض کنید:رنگ زمینه اتاق، کرم شکلاتی و گلبهی است. استفاده از دکورهای چوبی تیره و متمایل به زرشکی، مکمل رنگ فضای زمینه است. استفاده از روتختی براق، مانند هر بافت براق دیگر، علاوه بر اینکه نوعی حس تجمل‌گرایی را به ببیننده القا می‌کند، با قرار گرفتن در کنار دکور چوبی تیره باعث می‌شود زیبایی این نوع چیدمان جلوه‌ای چند برابر بیابد. رنگ و طرح بافت‌های پارچه‌ای نیز مابین رنگ زمینه اتاق و دکور چوبی آن است.


همین امر سبب شده است تا در محیط، تعادل برقرار شود. یادتان باشد که یکی از ویژگی‌های سبک کلاسیک، استفاده از بافت‌های براق در کنار دکور چوبی تیره است.


هر چه پهنای قاب تابلوها بیشتر باشد آن تابلو با دکور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهنای قاب کمتر باشد، تنها نقاشی یا سایر آثار داخل قاب جلوه بیشتری خواهد داشت.


همچنین، استفاده از تک‌مبل کمک می کندتا فضایی صمیمی و دلنشین در قسمتی از اتاق فراهم آید. برای تفکیک این فضا در کنار تک‌مبل می توان از نور موضعی (آباژور) استفاده کرد. بهترین آباژورها درکنار تک مبل‌ها، آباژورهایی هستند که نورشان به سمت پایین باشد.


به این ترتیب فضایی مناسب برای مطالعه واستراحت در شب پدید می‌آید. هر چه تعداد نورهای موضعی در داخل اتاق بیشتر باشد، تفکیک فضاهای داخلی بیشتر شده و به نظر می‌رسد که رعایت این نکته برای اتاق خواب، مناسب است.


استفاده از چراغ‌های آباژور کوتاه بر روی پاتختی‌ها، میتواندفضایی رومانتیک‌ به وجود آورد و ضمنا این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوانید قبل از خواب به مطالعه بپردازید.



استفاده از فضای سبز (گلدان، فلاور باکس و . . .)، قاب‌عکس‌های شخصی و تابلوهای خط یا نقاشی مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزایش نشاط و روحیه‌تان شده و روبه‌رو شدن با این عناصر به ویژه در آغاز هر روز می‌تواند انگیزه‌ شروع یک روز کاری را دو چندان کند.


بهتراست قاب عکس و تابلو نیز مطابق با دکورچوبی اتاق،چوبی انتخاب شود و همین امر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای داخلی اتاق می شود. استفاده از قاب‌های فلزی متعدد در اتاق‌هایی که دکور فلزی و فرفورژه دارند کاملا مناسب است و توصیه می‌شود. معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت‌های دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده کنید.


اگر دوست دارید که با یک تابلو و یا تنها یک قاب عکس، دیوار بالایی تخت را تزیین کنید ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب کنید. ولی اگر می‌خواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده کنید، مناسب‌تر این است که از تابلوهای طولی یعنی تابلوهایی با عرض کم و طول زیاد استفاده کنید.


در این نوع انتخاب، ترجیحا باید سعی کنید اندازه طولی تابلوها تقریبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمین باشد.

در مطالب  دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران با ما همراه باشید

طراحی داخلی و دکوراسیون ساختمان

در کشور ما هنوز رشته‌ای مستقل برای این گرایشی که طراحی داخلی نامیده می‌شود وجود ندارد. با این حال معماران، طراحان صنعتی و طراحان صحنه و گاه طراحان گرافیک و نقاشان فعالیت‌هایی در زمینه طراحی داخلی انجام داده و می‌دهند اما از آنجا که مدیریت نهایی فضا و مسولیت کار تمام شده، با مهندسان معمار است، گاه طراحی داخلی نیز بر عهده این گروه قرار می‌گیرد.
معماران به خاطر این ارتباط تنگاتنگ، اغلب در زمینه طراحی صنعتی نیز (تا پیش از ایجاد رشته مربوطه) پیشرو بوده‌اند و در عمل وظایف طراحان صنعتی امروز را انجام می‌دادند. این وضعیت به ویژه در عصر شکوفایی صنعتی و الزام تولید محصولات نوآورانه، در کشورهای غربی دیده می‌شود. در کشورهای پیشرفته سال‌هاست که طراحی صنعتی و طراحی  دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران برای خود رشته‌هایی مستقل‌اند.
واقعیت آن است که در کشور ما، هنوز بسیاری از مردم گمان می‌کنند که طراحی داخلی تخصصی لوکس و تزیینی است، در حالی که مقوله طراحی (دیزاین) امروزه کاربردی بسیار وسیع یافته و از اصولی علمی و مهندسی برای ایجاد بیشترین آسایش و ایمنی پیروی می‌کند. ارگونومی، آکوستیک، شبکه‌های کامپیوتری، بهداشت کار، روانشناسی محصول، سیستم‌های الکترونیکی و بی‌سیم، ایمنی، تاسیسات مدرن، استفاده بهینه از فضا و سطح و مانند آن، از مقولاتی هستند که امروزه در طراحی داخلی بسیار مورد توجه‌اند.
زمانی بود که طراحی معماری و  دکوراسیون داخلی مانند نقاشی، موسیقی و ادبیات از اصول کلاسیک چندصد ساله تبعیت می‌کرد و هنرمند به کسی گفته می‌شد که بر طرح‌ها و نقش‌های متعلق به سبک‌های گوناگون اشراف داشت؛ اما ذائقه به وجود آمده‌ ناشی از تولید انبوه، نیاز به الگوهای نوین برای زندگی جدید و تحولات بزرگی که در مفهوم سبک به وجود آمد، موجب اشاعه معانی و مفاهیم تازه‌ای در همه عرصه‌های هنری شد و در نتیجه نقد هنری تبدیل به کاری دشوار و پیچیده گردید. دیگر نمی‌شد و نمی‌شود به سادگی درباره ارزش‌های یک اثر هنری سخن گفت. منتقد نیز مانند طراح مجبور به کشف ویژگی‌های اثر هنری است و به میزان او باید به جهان‌بینی و اصول زندگی جدید، حساسیت و آگاهی داشته باشد.
به همین شکل در طراحی داخلی، شاید یافتن یک الگوی عمومی برای آثار امروزی کار دشواری باشد. با این حال می‌توان طراحی داخلی امروزی را در دو گروه عمده مشاهده کرد: کلاسیک و مدرن.
طراحی داخلی کلاسیک به طور عمده یک سلیقه مردم‌پسند است و بیشتر مربوط به اصول  دکوراسیون داخلی قصرهای لویی‌هاست و در انواع اصیل و دقیق هنوز کاری قابل ستایش است. اما آنچه دیده می‌شود رویکردی گران‌قیمت و گاه ارزان‌قیمت است که از طریق اضافه کردن عناصر تزیینی به عناصر ساختاری تبدیل می‌شود و تلاش فراوانی برای پنهان کردن معایب اجرا و جزییات صورت می‌گیرد. ایده کلی در این نوع طرح ها عبارت است از روی هم گذاشتن تزیینات و همیشه چیزی به چیز دیگر اضافه می‌شود. شاید اقبال عامه مردم به این طرح‌ها به علت درک سریع آن‌ها از روی فرم‌های شناخته شده‌ای باشد که در ذهن به آن‌ها عادت دارند. در چنین طرح‌هایی نمادها تنها بار بصری دارند و به راحتی قابل درک و ارزیابی‌اند. از طرف دیگر می‌دانیم که این گونه طرح‌ها زمانی نشانه ثروتمندی و تعلق به لایه‌های روشنفکری و بالاتر جامعه بوده است و نیز می‌دانیم که پزها و مدهای روشنفکرانه همیشه با سال‌ها تاخیر به زندگی مردم کوچه و بازار منتقل می‌شود.
در حالی که در طراحی  دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه مدرن (از نمونه‌های خاص بگذریم) تنها به آسایش فیزیولوژیک فرد استفاده کننده فکر می‌شود. فرم‌ها و حجم‌ها به شکل عریان، ساختار خود را به نمایش می‌گذارند و اهدافی عالی و خیالی را دنبال نمی‌کنند. این گونه است که کار طراحان مدرن به مراتب دشوارتر است. کشف نشانه‌های خاطره‌انگیز در چنین محصولاتی دشوار و پیچیده است و بیش از آنکه تحت تاثیر فرم‌ها و شکل‌های کلاسیک باشند دارای علائمی از اندیشه‌های جدیدند.
احساس ناشی از یک مبلمان مدرن، متعلق به حس روزمره زندگی ماشینی ماست که ساعت‌های زیادی از آن را در ترافیک و به حالتی عصبی طی می‌کنیم. پیداست که در چنین اوقاتی از زمان، نمیتوان سوار بر خودرویی مدرن در حالت عصاقورت‌داده، بر صندلی لویی چهاردهم به تماشای مناظر دلربای شهری (!) پرداخت. شاید در یک کلام بتوان طراحی مینی‌مال را فرزند طراحی مبلمان مدرن دانست. اولین مدرنیست‌ها نوعی ناب (Pure) از معماری را به نمایش گذاشتند که دستمایه طراحان امروز در تمام شاخه‌های هنرهای کاربردی شده‌اند.
به همین ترتیب، دو دیدگاه ماشینی و دستی یا صنعتی و سنتی را می‌توان در طرح داخلی خانه‌ها، دفاتر، کارگاه‌ها و فضاهای عمومی پیگیری کرد. بیشتر کارفرماهای متمکن به دلیل علاقه خاصی که به داشته‌های خود دارند برای انگیزش احساس رقابت و احساس قدرت در حیطه خصوصی خود اغلب خانه‌هایی با طرح‌های پرنشانه را می‌پسندند و استفاده از حس‌های پیچیده (اما فرم‌های ساده) را به سختی می‌پذیرند. شاید به این دلیل که سادگی فرم‌ها ممکن است مخاطب (=مهمان) را در مورد ثروتمندی مالک به شک اندازد! در حالی که طراحی داخلی مدرن بیشتر بر کیفیت فوق‌العاده مواد، کیفیت بالای اتصالات آنها به هم، و ایده جذاب و هنرمندانه تاکید دارد. مواد و مصالح در این گونه طرح‌ها تحت نظارت و در شرایط کارخانه‌ای تولید می‌شود و اندازه‌ها و ابعاد باید در هماهنگی کامل با فضای معماری باشد یعنی لازمه کار دقتی فوق‌العاده است و تمام مراحل باید توسط افرادی خبره و علمی انجام شود. امید است که با رویکردهای نویی که به صورت پایه‌ای در جامعه در حال شکل‌گیری است هم بیشتر چنین فضاهایی خلق شود هم کارفرماهایی اندشمند و هنرپرور را بیشتر بتوان سراغ گرفت و نهایتا طراحان و مهندسان دلسوز، دقیق و متعهد بیشتر به کار گمارده شوند.

دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران